zondag 14 december 2014

U Zei?! - deel 16

Het is weer tijd voor een nieuwe U Zei?!
In deze editie ook een verhaspeling van mezelf. Buurman L. betrapte me, googelde zijn gelijk bij elkaar en verordonneerde me om hier het boetekleed aan te trekken. Dus bij dezen.

Wat ik zei:

"Ze zweeg in alle toonaarden." 
Een mix van 'zwijgen in alle talen' en 'ontkennen in alle toonaarden'.

Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa.

Maar wat anderen zeiden was natuurlijk véél erger. Kijk maar:

"Dat deed ons de nek om."

"Geeft ze je dan een telefonisch belletje?"

"Dan moet je steeds iemand achter de voeten zitten."

"Ze staat ook maar een beetje met d'r ogen heen en weer te knipperen."

"Het is zo lekker dat ik er watertanden van krijg!"

"Uiteindelijk is ons hart gevallen op Thailand."

(over de OV-chipkaart)
"Als je eruit gaat moet je afchecken, anders raak je helemaal in consternatie."

"Dat drukte een behoorlijke wissel op mijn moeder."

"Ik bemiddel tussen conflicten."

"Ze verkoopt een mooie gebraaide poncho."


"Ik wist van voren niet meer dat van achteren ook nog bestond."

"Het is niet erg als iemand iets kritisch aan de tand voelt."

"Die planten moet je om de waterklap haver geven."

"Als zo'n dierziekte uitbreekt moet je de bron bij de wortel aanpakken."

"Hij wordt verdacht van het verduisteremanen van een container drugs."

"Dat kwam als een duveltje uit de hoge hoed." 

"Het gaat erin als zoete koek."

"Dan praten we wel gewoon wat over koekjes en kalfjes."

"Dat werkt als een stier op een rode lap!"


"Ik ben onberekeningstoevatbaar."

"Uiteindelijk hield hij puntje bij paaltje."


"Zo krijg je daar een neus tussen de deur."

"Ik laat liever ook niet meteen het achterste van mijn tong horen." 

Tips blijven welkom.
En let dus ook maar op mijn woorden...

1 opmerking:

Anoniem zei

In de introductie: "bij dezeN"

U Zei?! - Deel 36

De laatste maanden verzamelde ik weer heel wat verhaspelingen. Hierbij de nieuwe lijst. Om de donkere dagen en de gedeeltelijke lockdown wat...