woensdag 25 september 2019

U Zei?! - deel 33

Het is weer tijd voor een nieuwe U Zei blog. Er werd weer heel wat verhaspeld de laatste maanden. Ik hoorde dingen waarbij de kant de wal niet raakte (waarvan akte) en uitspraken 'waarvan mijn haren de berg op rezen'  (zoals deze).

En verder dit:

"Er is sprake van leeglopende patiënten op de spoedeisende hulp."

"Hudsons Bay is bezig om de witte vlag te strijken."

"Dat is een echte blikkenvanger." 

"Die dag gaat de ambtenaar ze in het echt verbinden." 

"Mijn kind loopt al jaren een folterwijk." 

"Het is wel mooi geweest, ik heb hier mijn neus van vol!"

"We moeten als de vliegende weerga aan de slag."

"Dat moet je die manager wel even onder zijn achterste wrijven hoor!"

"Er zijn altijd van die zure pruimen die iets te zeuren hebben."

"Dat heb ik alleen even uit mijn losse mouw geschud."

"Ik leg je geen stroweg in de breedte!"

"Ik verkoop geen eieren voordat ik een kip heb."

"Die ging als een olifant door een porseleinen kast."

"Daarna hebben we nog een paar jaar een stoplichtrelatie gehad."

"Het enige wat ik krijg zijn doodhoudertjes!"

"Zij doet net alsof ze het ei van Columbus heeft uitgebroed."

"Ik ben me hélemaal waardeloos geschrokken."

"Hij is wel iemand die nogal graag van de hoogste toren blaast." 

"Volgend jaar is een schrikkeljaar, dan is het elke dag overmorgen."



"Nou, toen kwam de aap uit de hoge hoed."


Tips blijven, zoals altijd, welkom!
 

1 opmerking:

p zei

leuk weer - er wordt heel wat afgebazeld in dit land


Kan ik een alert krijgen als er weer een blog is geplaatst trouwens
Dan weet ik zeker dat ik niks mis



pap

U Zei?! - Deel 36

De laatste maanden verzamelde ik weer heel wat verhaspelingen. Hierbij de nieuwe lijst. Om de donkere dagen en de gedeeltelijke lockdown wat...