maandag 17 juni 2019

U Zei?! - deel 32

Middenin alle inpak-, regel- en verhuisdrukte realiseerde ik me dat het weer tijd is voor een nieuwe aflevering U Zei?! Hierbij de verbale uitglijders van de afgelopen maanden. Met dank voor alle tips (keep them coming).

'Jij bent ook echt zo'n luxepoes.'

'We zijn niet door één gaatje te vangen.'

'Veel van die artiesten zijn ook maar eenmansdagen.'

'Plotsklaps konden zij huis en haard niet meer in.'

'...en het sneeuwt daar dat het hoest!'

'Je moet natuurlijk nooit kwaad met kwaad vergelijken.'

'Zo makkelijk, een kind doet de was.'

'Toen hoorde ik uit mijn ooghoek ineens een piepje.'

'Wie gaat daar een klap op slaan?'

'Toen kwam ons tweede kind, en dat was wel even ander laken een pak.'

'Dat gedoe met die vrouwen wilden ze Trump wel in de neus wrijven.'

'Kan jij je vinger ervoor in het vuur steken dat dit klopt?'

'Ik voel het aan mijn theewater!'

'In deze tuin steek ik mijn zaal en zieligheid.'

'Dan sta je gewoon niet zo stevig op je schoenen.'

'Dit geldt voor bejaarden van 65 jaar en ouder.'

'Ik zie die vraag in een breder licht.'

'Dat gaan we doen, dat is zo klaar als klontjes.'

'Ik heb een gevoelige schaar geraakt in een gesprek met die cliënt.'

'Als je niet uitkijkt doe je zo'n heel gezin de nek om.'

'Het hele plan is naar de mallemiezen!'

'Bij ieder wissewasje zetten ze de hakken in de sloot.'

'Dat is een waarheid als een bus.'

'Je hebt de klepel horen hangen, maar je weet niet waar de klok hangt.'

'De tijd is verbiddeloos!'

'Zo blijft het huilen met de kraan open.'

'Betaalbare sex moet wettelijk verboden worden.'

'Je geeft iemand een hand en ze pakken je hele arm.'

'Dit is wel in de categorie: ik heb een belletje horen rinkelen, maar ik weet niet waar de klok hangt.'

'The Rolling Stones moeten na elk optreden aan de luchtverfrisser.' 

1 opmerking:

Anoniem zei

Geweldig! Wat schrijf jij goed, Anneliefs.
Ik volg je blog weer en heb zin om terug te gaan lezen in de vakantie.
Met vriendelijke groet, An.

U Zei?! - Deel 36

De laatste maanden verzamelde ik weer heel wat verhaspelingen. Hierbij de nieuwe lijst. Om de donkere dagen en de gedeeltelijke lockdown wat...