zondag 18 maart 2018

U Zei?! - Deel 28

Het is weer hoog tijd voor een nieuwe U Zei?! blog! De verhaspelingen vlogen me in de afgelopen maanden weer om de oren. Met name de dierenwereld kreeg het zwaar te verduren, maar ook op andere fronten ging men regelmatig de mist in. Komen ze!

"Dat is toch uilen in Athene schieten!"

"We wachten wel tot de kinderfouten eruit zijn."

"We moeten nu wel het onderste uit de kast zien te halen."

"Ik heb geslapen als een otter!"

"Die was zó verbaasd! Hij keek echt als een koe naar een nieuwe staldeur."

"Wij zijn de laatste demonicanen."

"Nee hoor, ik ben zo'n fris hondje!"

"Ze kwam remmend en piepend tot stilstand."

"We lopen ons anders wel het vuur uit de schenen hoor!"

"Dat stond destijds nog in de kinderstoelen."

"Ik heb vorig jaar al mijn kruit verspild."

"Ik heb nog een uiltje met hem te knappen."

"Die schoten in tranen uit!"

"Een halve verstaander heeft aan een goed woord genoeg."

"Daar kan ik geen oordeel over doen."

"Als het hek eenmaal over de dam is, dan komt het wel goed."

"De baby ligt in stuiptrekking."

"Je moet de beer niet schieten voordat de avond voorbij is."

"...en dan heb je daar ook Yellowstone National Park, met die spuitende vijvers."

"Het was een man van gemiddelde leeftijd."

"Dan is er sprake van onwederrechtelijke vrijheidsberoving."

"Nou, daar heb ik larie aan!"

"Ik ga haar daarover nog even aan haar broek trekken."

"Dat was naar mijn inziens een inschattingsfout."

"Daar hoeven we heus geen doekjes voor het bloeden om te winden."

"En dan zit hij dus tegenover mij jou in het harnas te werken!"

"Het komt hier vannacht niet eens onder het kwik."

"Je moet het doen met de roeien die je hebt."

"Beter een vis in de lucht dan tien vogels in je hand."

"Die laat ook nooit z'n achterste tong zien."

"De lente wil maar niet uit de veren komen..."

Geen opmerkingen:

U Zei?! - Deel 36

De laatste maanden verzamelde ik weer heel wat verhaspelingen. Hierbij de nieuwe lijst. Om de donkere dagen en de gedeeltelijke lockdown wat...