dinsdag 9 juni 2015

U Zei?! - deel 18

Ik zit in een belevenisarme en daarmee blogluwe periode in mijn leven. Het prettige hiervan is dat ik vele uren op een bankje in de zon spendeer, het minder prettige is dat de blogplicht allengs harder in mijn hoofd begint te hameren. Gelukkig heb ik dan altijd de tussenoplossing: een U Zei blog. Er is weer genoeg gezegd in dit kader, dus here goes.

"Straks zijn de grote vissen gevlogen."

"Hij beloofde haar koeien met gouden oren."

"Toen gaven ze een Spaanse ovatie."

"Dan weten we dus hoe de vork staat."

"Hij zit tot diep in zijn oren in de schulden."

"Dat klinkt me niet best in de ogen."

"Is er eind aan het licht van de tunnel?" 

"Ze stond zo'n beetje met haar ogen heen en weer te knipperen."

"Die heeft ergens de verkeerde afslag gemist."

"Premier Rutte moet straks naar de Raad van Europa en daar zal hij met één mond moeten praten."

"Hij was heel kwaad en zijn gezicht ging helemaal over de rooie!"

"In dat gezin moeten ze echt de touwtjes aan elkaar knopen."

"Daardoor blokkeerde mijn fiets en ging ik halsoverkop."

"Deze hoed en rand weet ze best!"

"Even op je kaken bijten!"

"Ik heb het nu helemaal onder de smiezen."

"Dat is nou typisch van dat zomerse bananennieuws."

"Die heeft het bijltje in de ring gegooid."


***
Tips blijven zoals altijd welkom!
Ga ik ondertussen even mijn kansen als thrillseeker beproeven. Alles voor een blog. 

Geen opmerkingen:

U Zei?! - Deel 36

De laatste maanden verzamelde ik weer heel wat verhaspelingen. Hierbij de nieuwe lijst. Om de donkere dagen en de gedeeltelijke lockdown wat...