vrijdag 13 maart 2015

U Zei?! - deel 17

Hebben we allemaal gehoord dat Ivo Opstelten zei dat hij stevig een voet aan de pols zou houden? Ja toch? Goed, dan hoeft die niet in deze editie van U Zei?! Dat is prettig, want ik heb weer een flinke hoeveelheid linguïstische uitglijders verzameld. Geniet ervan.

"Dat is niet na een nacht ijs besloten."

"Ze mogen het niet over het oog zien."

"Die is tussen wal en sloot geraakt."

"Iedereen moet zijn eigen boontje dopen."

"Dat is lood in oud ijzer."

"Je moet 'm half op het gras en half op het gazon zetten."

"Ik loop te braaskalken."

"Je mag een gegeven paard niet in de bek spugen."

"Het uiterlijk wil ook wat."

"Blijf met je neus de goede kant op kijken!"

"Toen vielen de kwartjes in elkaar."

"We zijn een duogroep."

"Die is met het noorderlicht vertrokken."

"Dat kan ik wel even uit mijn vinger schudden."

"Ik had een langzaam kwartje."

"Met smacht kijk ik uit naar je BZV column!"

"We houden wel een slag achter de rug."

"Dat wordt iets om je vrienden bij af te likken." 
(ik hoop dat dit een U Zeitje was. Ik hoop het echt heel erg)

"Nu ga je te snel door de bocht."

"Die is gecremeteerd."

"Dat werd een hele cosanatie."

"Ik heb me de hele middag al zitten hoofdbreken."

"Het hing ons al dagen boven de lucht."

"We moeten goede mensen hebben. Niet van die incontinente figuren waar we nu mee werken."

"Hij heeft het aan den levenden lijve ondervonden."

"Die maakt van een muis een olifant."

"Ik zie alle pluimage aan mensen voorbijkomen."

"Die heeft zich wel heel erg in een hoek geverfd."

"Als hij nog geleefd had, zou hij zich omdraaien in zijn graf."

"Ze gaan als worstjes over de toonbank."

"Alles hangt of staat met de weersomstandigheden."

"Hij komt steeds meer uit zijn schelp."

"Die heeft zo'n kort lintje!"

(tegen een zwangere vrouw): "Wat moet ik dan doen als je fruitwater breekt?"

"Hij is niet goed pluis."

"Ze neemt geen bord voor de mond."

Samenvattend:
"Ik heb er geen begrip voor en ik begrijp het ook niet."


Tips blijven natuurlijk altijd welkom!

Geen opmerkingen:

U Zei?! - Deel 36

De laatste maanden verzamelde ik weer heel wat verhaspelingen. Hierbij de nieuwe lijst. Om de donkere dagen en de gedeeltelijke lockdown wat...