woensdag 11 augustus 2010

Waar bewaar je een onderbroek?

Ik heb weer eens een lezersvraag.

De aanleiding
In dolle verwondering vroeg ik me afgelopen zaterdag af hoe andere mensen (vrouwen vooral) hun ondergoed opbergen. Ik had namelijk een nieuw setje gescoord en ik kreeg daar hangertjes bij. Kapstokjes. Knaapjes. Hoe noem je die dingen.

Daar zag ik het nut niet van in. Mijn kledingkast heeft het formaat van een lucifersdoosje en bovendien is het ding volledig volgestouwd, dus ik kan mijn onderbroekjes daar onmogelijk ook nog bij ophangen. Bovendien: wie dóét dat in godsnaam? Dat kan je toch alleen werkelijk menen als je een inloopkast hebt ter grootte van, laten we zeggen, mijn hele huis? En even: onderbroeken aan een kapstokje? Dat is toch net zoiets als je pyjama in de plooi strijken?

De oude situatie
Ik maakte zaterdag nog gebruik van een ondergoedmand, maar dat werkt ook niet echt goed. Zo’n mand is namelijk nogal chaosgevoelig. Hoe hard ik probeerde om mijn lichte beha’s netjes te scheiden van de donkere exemplaren en onderbroeken idem dito, binnen de kortste keren was het steeds weer een puinhoop. De onderbroeken mengden zich met elkaar, de beha’s vielen uit het mandje of kropen naar de sectie onderbroeken… een dolle boel, maar als je na het douchen snel een ondergoedje wilt aantrekken is het bepaald onhandig.

De vraag
Nou ja, en toen had ik dus dat nieuwe setje en die hangertjes en vroeg ik me echt af hoe andere meisjes dat doen, ondergoedgewijs. Een laatje? Een mandje? Een inloopkast? Een kluwen? WAT?

Een doorbraak
Overigens heb ik ondertussen wel een doorbraak geforceerd. Ik was mijn huis weer eens aan het metamorfosen (mijn nieuwe hobby) en daarbij verhuisde ik een ladekastje naar de slaapkamer. Twee laatjes. Twee sorteringen ondergoed (licht en donker). Dus voor elke genre een eigen laatje. Bijzonder opgeruimd, al zeg ik het zelf. Het bood me zelfs de ruimte om de onderbroeken naar type te ordenen. Als ze namen hadden gehad, had ik ze op alfabetische volgorde gelegd. Maar dat kan ook zijn omdat ik nogal graag mag alfabetiseren.

Maar goed, dames, ik vraag me nog steeds af hoe en waar andere vrouwen hun ondergoedjes bewaren. Dat is pure nieuwsgierigheid, maar misschien kunnen we ook nog iets van elkaar leren. Als er ook mannen zijn die iets over dit thema willen zeggen: dat mag.

Roept u maar.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik (man) bewaar mijn onderbroeken in een lade van de klerenkast. Ze zijn niet geordend op kleur of naam. Eigenlijk zit er helemaal geen volgorde in.

Nieuwsgierigheid van mijn kant: heb je thuis veel/alles gealfabetiseerd? Ook je boeken?
Emanuel

Anne zei

Jazeker! Boeken, CD's & DVD's staan keurig op alfabet. Is reuzehandig, behalve als je een nieuwe aanwinst hebt, want dan moet er even doorgeschoven en gereorganiseerd worden. Maar och.

Tanja zei

Ik heb drie laden. Eentje voor de onderbroeken en bh's (licht ligt links en donker rechts). De tweede la is voor sokken en de derde la is voor diversen (zakdoeken, washandjes en zo).

En dat klinkt ontzettend georganiseerd. Maar in mijn kledingkast zitten toevallig drie laden. Ik vond de kast erg mooi en nam de drie laden (plus een spiegel, getsie) er maar bij. Maar ze zijn toch wel erg handig.

Anoniem zei

Hm, kan ik je inhuren om mijn boeken, dvd's en cd's te alfabetiseren? Mijn onderbroeken alfabetiseren doe ik liever zelf.
Emanuel

Maaike zei

Nou gewoon, in een hangzak van de Ikea ;) Voor alles een aparte zak in het hanggedeelte. Zonder hanger,knaapje,kapstokjes.. gewoon in een bak. Gescheiden, maar toch ook af en toe grabbelen naar t juiste exemplaar.

Karin zei

hahaha maaike!! precies, die hangzak met vakken, die gebruik ik ook. Alleen heb ik hem op z'n "rug" in mijn kast liggen, onder de hangende items, superhandig!! % vakken: bh's, onderbroeken, strings, bikini's, panty's.
Hoppa.
Trouwens, 'Anneliefs', je schrijft echt heel erg leuk! Ik kwam hier toevallig terecht en ik heb me echt vermaakt bij het lezen van een aantal van je blogs!
Succes met alles & good times*** Karin

Anne zei

@Emanuel: tuurlijk. Over de prijs worden we het wel eens.

@Tanja: och, ontzettend georganiseerd... gewoon netjes, toch? De la 'diversen' spreekt wel heel erg tot mijn verbeelding...

@Maaike & Karin: die hangzakken ken ik wel ja! Maar daar is mijn kledingkast te vol voor :( Karin, dank voor het compliment, erg leuk om te lezen!

Unknown zei

Ha ha, Anne, ik heb weer genoten, zag die behaatjes kruipen ;-) en collega W. zal t wel nooit leren....

U Zei?! - Deel 36

De laatste maanden verzamelde ik weer heel wat verhaspelingen. Hierbij de nieuwe lijst. Om de donkere dagen en de gedeeltelijke lockdown wat...