maandag 9 juli 2018

U Zei?! - Deel 29

Een goed begin van de komkommertijd is natuurlijk een nieuwe U Zei?!-blog. Het is weer een fraaie collectie van de mooiste en de beste verhaspelingen en versprekingen - en een schitterende tikfout.

"Ik ben niet zo goed in die spreekwoordelijke gezegdes."

"De gemeente moet daar nog een oordeel over vijlen."

"Dat betreurt mij zeer."

"Ze is een heel lieve vrouw, en haar man ook."

"Ze werken zich allemaal het zweet uit hun naad!"

"Dat is het feminisme uit de voeten uitgemaakt."

"Zij heeft toen een maagbandverkleining ondergaan."

"...en niemand van de omstandigers deed wat!"

"Ik denk dat zij daarbij ook wel het voortouw gaat slepen."

"Daar maak ik me niet druk over. Dat glijdt vanzelf wel over."

"Het was een kop-aan-kop race."

"Die mensen waren zo arm als een sloeber."

"Ik denk dat ik zeven doden zou sterven als ik dat moest doen."

"Dat gedrag zie je altijd bij dat stelletje kloten violen!!"

"Die gast weet ook van toeten noch bellen."

"Het was zo sneu, ze kwam als een bezopen kat op kantoor aan!"

"Prins Harry en Meghan Markle treden in het huwelijksbootje."

"Eigenlijk viel de hele dag een beetje in de soep."

"Als je daar een handje aan wil bijdragen hoor ik dat graag."

"Het ligt op zich dichtbijer dan de eerste."

"We hebben de weg naar boven ingeslagen."

"En de hele goegemeenschap vindt daar dan natuurlijk wat van."

"Als je dan mooie content hebt gemaakt kan je dat zó de wereld uit slingeren."

Vrouw in rolstoel: "Ik zit erbij als een zeepsop."
Haar behulpzame vriendin: "Je bedoelt als een sopzeep!"

"Waar heb ik me nóu weer in verzeild..."

"Dan slaat er heus wel iemand een schouder om hem heen."

"Dat is toch ook al zo oud als de baard van Methusalem?"

Tot slot een mooie tikfout die ik tegenkwam op een van mijn favoriete Twitteraccounts:


Ik hoop althans dat het een schrijffout is, anders daalt Maarten in mijn achting. Dat heb ik liever niet. 

Tips blijven, zoals altijd, welkom. Want zoals iemand ook nog zei: "Ik kan dat toch niet allemaal in mijn eentje gaan lopen verhapslikken?!"

Geen opmerkingen:

U Zei?! - Deel 36

De laatste maanden verzamelde ik weer heel wat verhaspelingen. Hierbij de nieuwe lijst. Om de donkere dagen en de gedeeltelijke lockdown wat...