donderdag 18 juni 2020

U Zei?! - deel 35

Net als het hele openbare leven lag ik ook mijn blog even stil de afgelopen periode. Ondertussen bleef ik natuurlijk wel gewoon alle verbale uitglijders verzamelen. Omdat 'het bloed niet kruipt als het gaan kan', zoals ik iemand hoorde zeggen. Wat er verder voorbij kwam aan verhaspelingen:

"Dat gebeurt dan zonder redenen van opgaaf."

"Het valt me ook nogal rauw op de maag, moet ik toegeven."

"Mijn vriendin heeft geen zin om zwanger te gaan bevallen."

"Toen zaten we echt in een tweespagaat!"

"Je moet geen slapende honden op het vuur gooien."

"Ik zal dat in het volgende overleg aan de kaart stellen."

"Dat strookt toch in tegen wat je eerder zei?!"

"Tehorie is met een h!" 

"Daar was hij toen ineens terechtbeland."

"Ze doen anders wel stinkend hun best hoor!"

"Dat proberen ze dan weer de kiem in te smoren."

"Het gaat allemaal maar voetje bij beetje."

"Ik wil niet de hele tijd gestookt worden in allerlei e-mails!"

"Om de troost iets te verzachten wil ik je iets aanbieden."

"Ik heb gewoon het gevoel dat hij een ootje met me neemt!"

"Dat ding is inmiddels ook zo grijs als de weg naar Rome."

"Alles wordt je ma de neus in geboord hier!"

"Het beleid wordt met voeten betreden."

"Die zijn nog groen achter de oren."

"Zulke discussies zijn natuurlijk ook vaak op het scherpst gesneden."

"We moeten morgenochtend op tijd uit bed en in de veren."

"In de muziekindustrie gaat dat allemaal via Buma Stemrecht."

"Daar geloof je toch geen hond van?"

"Je kan het beste aanpakken als het vuur heet is."

"Die ging dus met het oog door de naald."


"Het is echt een triple AAA-locatie." 

Tips blijven - zoals altijd - welkom!

Geen opmerkingen:

U Zei?! - Deel 36

De laatste maanden verzamelde ik weer heel wat verhaspelingen. Hierbij de nieuwe lijst. Om de donkere dagen en de gedeeltelijke lockdown wat...