woensdag 4 november 2009

Verzamelwoede

Als Albert Heijn themaweken heeft, zoals nu met Sneeuwwitje, dan weet je wel hoe laat het is. Nederland raakt langzaam maar heel zeker in de ban van de te collecteren waar, er ontstaan ruilhandeltjes en na een tijdje is de actie afgelopen en zit je weer met een extra kluit overbodige meuk in je huis.

In eerste instantie denk je meestal “aan mijn lijf geen polonaise”. Maar dan komt het moment dat het totaalbedrag van je boodschappen eens boven de vijftien euro uitkomt. Of dat je per abuis een actieproduct ‘met extra gratis sprookjesfiguur’ in je mandje mikt. En dan heb je ineens een dwerg in huis. Die er toch wel erg leuk uitziet. Gevolg: je gaat overstag, want je wilt meer! Het hele dwergenbestand, de prins, Sneeuwwitje en alles wat daar verder nog bij hoort, moet in jouw grijpgrage handjes komen.

Dat is althans hoe dat bij mij gaat.

Maar ik doe zelden voor €15 boodschappen. En speciale actieproducten zijn meestal gezinsverpakkingen Page toiletpapier, en daar houd ik me tegenwoordig verre van. Dus ik moet op slinkse wijze aan mijn Disney-parafernalia zien te geraken.

Hoe ik dat doe? Wel, ik sta heel nonchalant in de rij bij de kassa. Als de persoon voor mij de sprookjesfiguren niet wil, dan vraag ik bedaard aan het kassameisje of ik ze dan mag. Maar wel bedaard met een ondertoon die zegt: “Als je me dit weigert dan krijg je daar veel spijt van, sistah.” Nou, en dan krijg ik ze.

Het schiet alleen niet zo op. Tot nu toe heb ik alleen een jager en een dwerg met een ton, en dat is het dan. Daarom heb ik naar de theatersporters gemaild dat ze geacht worden de inkopen te doen bij AH en alle verzamelde Sneeuwwitjes aan mij te doneren. Ik heb ook nog eens een goed pressiemiddel, want ik moet vrijdag een chirurg in mijn bil laten snijden en dus ben ik retezielig (letterlijk) en verdien ik opbeurende presentjes.

In het kader van “Don’t ask what your weblog can do for you”, post ik het nu ook maar even hier. Alle dwergen mijn kant op, alsjeblieft!! Ik voorzie jullie meerdere dagen in de week van leesvoer, dan vind ik een miniatuurprins nog best een schappelijke en bescheiden gratificatie. Zeg nou zelf.

Dus alsjeblieft??
Voor de liefhebber bied ik de Smurfin en een bescheiden hoeveelheid puzzelstukjes – residu’s van voorbije acties - als ruilmiddel.

6 opmerkingen:

lousje zei

Mocht ik dubbele dwergen hebben, ben jij de eerste! :) maar ik begin net met verzamelen, en ook ik kom niet altijd aan 15 euro voor boodschappen, maar heb een moeder die met mij meespaart, dus ik hou je op de hoogte! ;)

Michiel zei

Ik heb inmiddels in de aanbieding: een heks, een boze stiefmoeder, een jager, een slapende dwerg en twee schildpadden.

Kan me uit dat sprookje hele geen schildpad herinneren, maar goed :)

Michiel zei

Hmm, nu lijkt t net of ik te lui was om "helemaal" helemaal te typen, of te stom om "heel" correct, wat trouwens allebei waar is.

Ruthy zei

(Ik ben hier via Denise gekomen)
Kijk, dat is nog eens slim meedoen met de actie: wel de figuurtjes en niet de hoge rekeningen! Slim budgetteren noemen ze dat tegenwoordig in recessietijd, geloof ik.

Anne zei

@Michiel: schildpadden? Wèh? Die kan ik ook niet plaatsen bij Sneeuwwitje hoor... Ik heb ze in elk geval nog niet, en de slapende dwerg ook nog niet!!

@Ruthy: welkom! :) Tja, als eenpersoonshuishouden moet je toch een methode hebben om je collectie compleet te krijgen...

Michiel zei

@Anne: bij nadere beschouwing is het nog veel en veel erger - die schildpad zit, breed glimlachend en met zijn ogen genotvol toegeknepen, met gespreide benen op zijn billen. Op zijn borst zit een eekhoorn, de billen richting het gezicht van de schildpad, te kotsen in het kruis van de schildpad, wat, vrees ik, meteen de genotvolle blik verklaart...

2 Disney-animals, one cup dus eigenlijk.

Wil je ze nog hebben? ;)

U Zei?! - Deel 36

De laatste maanden verzamelde ik weer heel wat verhaspelingen. Hierbij de nieuwe lijst. Om de donkere dagen en de gedeeltelijke lockdown wat...