maandag 27 juli 2009

Canadian Crime

U dacht dat Canada zo'n degelijk land was?
Nou, dan bent u abuis hoor
Het is hier vaak niet pluis hoor...

Mensen, ik weet niet hoe het ervoor staat met die giro 555-actie, maar ik hoop dat er een beetje schot in de zaak zit. Ik heb dat nodig, namelijk. Want de situatie ter plaatse wordt steeds armoediger. Momenteel zit ik in de gevangenis (domper nummr 1) en slinkt mijn kledingvoorraad zienderogen (domper 2).

Eerst maar even over die gevangenis. Jullie hoeven nu niet meer en masse naar mijn oma te racen om haar koelte toe te wapperen. Het is namelijk een gevagenis die in onbruik is geraakt als zodanig en nu dienst doet als hostel. Het is een heel bijzondere ambiance, waarin nog veel authentieke elementen terug te vinden zijn.

Helaas heb ik vandaag ondervonden dat er tenminste 1 echte bajesklant hier rondloopt. Of nou ja, rondliep, want ze is 'm gepeerd. Feit is dat een kamergenoot hier mijn allerliefste spijkerbroek in bruikleen heeft genomen. Althans, dat vemoed ik. Ik geloof niet dat spijkerbroeken zomaar in het luchtledige verdwijnen, dus het kan niet anders of ze heeft 'm daar een handje bij geholpen.

Ik baal er echt heel erg van, want:
1. ik heb niet zo veel kleding meegenomen, dus alles wat ik heb moet gekoesterd worden
2. de enige riem die ik bij me had, zat op die broek
3. hij was nog best nieuw
4. ik snap het niet: iemand anders had een dure GSM op bed laten liggen. Waarom zou ze mijn broek prefereren boven die mobiel? En waarom neem je een broek mee die niet eens schoon is? En waarom kan je sowieso niet gewoon met je takken van andermans spullen afblijven?!

Nou ja, dit stemt me dus wel een beetje treurig. Ik heb wel een goede reisverzekering die ook dit soort akkefietjes dekt, maar daarmee heb ik mijn broek niet terug - dat zou me meer waard zijn namelijk.

De slogan van het hostel is: "You don't have to commit a crime to do time".
Nee, maar het kan dus wel.

Die schandpaal in de voortuin heeft ineens een heel andere lading. Als ik haar te pakken krijg...

Geen opmerkingen:

U Zei?! - Deel 36

De laatste maanden verzamelde ik weer heel wat verhaspelingen. Hierbij de nieuwe lijst. Om de donkere dagen en de gedeeltelijke lockdown wat...