dinsdag 10 februari 2009

Het laatste nieuws

Hier een update uit Medisch Centrum Weissenbruch (MCW, maar dan zonder knappe dokters). Ik verdeel de update in drie stukjes, want ik ben in mijn puntsgewijze fase.

1. medische tussenstand
Ik lig nog steeds niet in een koelcel met een kaartje om mijn grote teen, maar verder is het ook nog niet dat je denkt van "nou, holadijee". Mijn buik doet nog steeds pijn en ik ben half stoned van alle medicijnen. Die medicijnen hebben dan ook wel weer zoveel bijwerkingen dat ik me in mijn sombere momenten afvraag wat ik er nou eigenlijk mee opschiet. Ik noem: antibiotica waar je buikpijn van krijgt (ja maar... dat hàd ik al...).
Het zal gewoon wel tijd kosten, maar ik ben het zó vreselijk zat...

2. verwarmingstechnische tussenstand
De verwarmingsketel is ook ziek. Hij is de afgelopen vier dagen al drie keer geopereerd en hij heeft inmiddels vier nieuwe organen, maar vanochtend stond ik desondanks toch weer onder een koude douche en blaast mijn elektrische kacheltje zich helemaal te pletter. Ik draag momenteel bijna standaard twee truien. As I type zit de monteur weer op zijn knieën een kijkoperatie uit te voeren. Vanochtend heb ik de huisbaas de suggestie aan de hand gedaan om gewoon een nieuwe ketel te laten plaatsen, maar daar wilde hij niks van weten. Liever laat hij stuk voor stuk alle onderdelen vervangen dan zijn huurders voor eens en voor altijd van dit onding te verlossen. Als het zo doorgaat, kan hij een brief op poten van mijn kant tegemoet zien, want het komt me echt mijn neus uit.

3. klein huiselijk geluk
Temidden van al deze misère heeft zich vanochtend ook nog iets moois afgespeeld. Vanochtend heb ik ein-de-lijk het laatste velletje EK-toiletpapier verbruikt. Dus de immense WC-papiervoorraad waar ik al sinds juni mee kampte, is nu weggewerkt. Ik heb nu heel lief en neutraal papier met roze bloemetjes. Het is de eerste keer in mijn leven dat iets aangaande toiletpapier mij oprecht blij maakt. Maar ik ben ook niet helemaal goed momenteel hè, dus veroordeel me niet te hard.

Nu weten jullie weer hoe het ervoor staat hier. Tot slot een leuke quote van de monteur (zojuist uitgesproken): "Hij doet het weer. Tot morgen!"

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Heerlijk blogje
*stuurt een warm dekentje en een hapje kruik naar anne*
Ik lees mee hoor!

Marianne zei

Sterkte meis!

Groetjes, Marianne van 't Slippertje

Anoniem zei

Denk aan je meid
Hoop dat het wat okay gaat?

U Zei?! - Deel 36

De laatste maanden verzamelde ik weer heel wat verhaspelingen. Hierbij de nieuwe lijst. Om de donkere dagen en de gedeeltelijke lockdown wat...