maandag 16 februari 2009

Alles komt terecht

Zowel qua bloggen als qua leven heb ik de afgelopen week mijn karretje een beetje in de poep gereden. Als je niet leeft, heb je ook niets te bloggen, dus het was wel logisch. Mijn voornaamste activiteiten waren vegeteren, pillen slikken, paaseitjes eten en slapen. Het voordeel van de kapotte CV-ketel was dat ik niet eens naar buiten hoefde om een frisse neus te halen, dus ik kon vol overgave ziek zijn.

Ter geruststelling vertelde J. mij vorige week dat je lijf een week moet bijkomen van één dag op bed liggen. Op dat moment vertoefde ik al vijf dagen min of meer onafgebroken in horizontale positie, dus reken de schade maar uit. Ik schrok daar wel van. Bovendien realiseerde ik me maar al te goed dat die paaseitjes weliswaar érg lekker waren, maar niet goed voor de lijn. Dus toen mijn medicijnen hun werk gingen doen en ik langzaam maar zeker weer tot leven begon te komen, vond ik dat actie geboden was. Gelukkig was die actie al voorbereid, en zo vond ik mezelf ten lange leste dan toch terug in een sportbroek op de crosstrainer.

En wat denk je? Ik, die het haten van sport jarenlang gecultiveerd heeft, vond het léúk in de sportschool. Met name op het roeiapparaat was ik enorm in mijn element, maar ook de fysiotherapeutische luchtweerstandapparaten waren zeer de moeite waard. Ik kan haast niet wachten tot het vrijdag is en ik weer mag. Het is (zoals zoveel dingen in mijn leven) bizar maar waar. Jullie gaan hier nog meer over horen.

Verder is de pijn nog niet weg maar nu wel echt aan het zakken en heb ik na een week vol luctor eindelijk het idee dat ik ben aanbeland bij het stukje et emergo. Gelukkig ook maar, want ik werd langzaam ongelukkig van al het thuiszitten, het piekeren en de opdoemende puistjes als gevolg van de bovenmatige paaseiconsumptie. Het past niet bij me om mezelf niet helemaal te kunnen redden en steeds verder te versomberen. Die stijgende lijn is dus meer dan welkom.

Ik ga nu maar eens aan mijn karretje sjorren om het weer uit de poep te trekken. Ik heb prachtige biceps (aldus mijn trainer), dus dat gaat me wel lukken. Het gaat allemaal de goede kant op.

Leven, sporten, worstelen, boven komen en bloggen. Alles komt terecht.

1 opmerking:

Anoniem zei

You go girl!

Fijn om te lezen dat je weer "up hill" aan het krabbelen bent! Of liever, jezelf er met grof geweld uit sport! Ik zeg "SPORT" met het grootste respect 'ever' uitgesproken.

Liefs F

U Zei?! - Deel 36

De laatste maanden verzamelde ik weer heel wat verhaspelingen. Hierbij de nieuwe lijst. Om de donkere dagen en de gedeeltelijke lockdown wat...