dinsdag 30 oktober 2012

Boeren Bondig: Keuzes

De laatste weken heb ik het onderwerp 'Boer Zoekt Vrouw' laten rusten. Het is het allersaaiste seizoen ooit, dus eigenlijk kwelde ik mezelf ook steeds een beetje door er dan toch weer een heel blogje aan te willen besteden. Maar afgelopen zondag veranderde er iets. Er was reuring. En op reuring volgt een blog.

Keuzes
Er moeten zo langzamerhand keuzes gemaakt worden op de boerderij. Daarbij is het onvermijdelijk dat er mensen gekwetst worden, maar voor de kijker wordt dat - als het goed is - gecompenseerd door een dosis ontluikende liefde waar we de nieuwe week wel weer mee doorkomen.
Welnu. Henrieke maakte vorige week al via een merkwaardige U-bocht haar keuze. Zij gaat haar geluk beproeven met Bert. Ik ving van de week een gerucht op dat Bert inmiddels ook alweer het veld heeft moeten ruimen en dat het Henrieke heden ten dage verkeert met een andere veearts, maar dat zijn geruchten hè. Voor het gemak ga ik er gewoon vanuit dat Henrieke & Bert een item zijn.

Daar gAad ze 
Ook Aad werd tot een keuze gedwongen. Maar echt. Hij had aan Jeanet laten weten dat zijn keuze op haar viel en vervolgens kon Jeanet het to-taal niet handelen dat Linda ook nog op de boerderij was. Daarop gaf Jeanet Aad op zijn flikker, waarbij het woord "gevoel" echt beláchelijk vaak viel en dat resulteerde in een kort gesprekje tussen Aad en Linda, waarbij de laatste vriendelijk doch dringend werd verzocht om per direct op te hoepelen. Helaas deed Linda hierbij aan stijlbreuk door wél sportief te reageren, het duo Aad & Jeanet veel geluk te wensen en haar spulletjes bij elkaar te grabbelen. Maar misschien was ze ook wel gewoon opgelucht, want wie wil er nou graag langere tijd in de nabijheid van Aad vertoeven?!
Tsja, Jeanet dus wel, blijkbaar. En het matcht best. Aad en Jenaet zijn allebei personen die je niemand toewenst, dus het is voor ze te hopen dat ze dan tenminste nog wat aan elkaar hebben.

Medelijden
Willem hakte ook de knoop door. Dit deed hij na advies ingewonnen te hebben bij zijn moeder. Die moeder was in haar eentje meer liefde dan we in het hele seizoen tot nu toe hebben gezien en zij was van mening dat haar zoon voor Jurjen moest kiezen. Dus ik dacht: "Voila, kat in 't bakkie. Jurjen blijft."
Maar toen! Toen maakte Willem zijn keuze bekend, en hij zei dat hij heel verliefd was.... Op Klaas!! En oh, Klaas is heus ook een leukerd hoor, heus wel. Maar ik vond het zo ontzéttend sneu voor Jurjen. Die deed zijn best om heel lief en aardig te reageren en zijn schouders erover op te halen, maar de blik in zijn ogen ging  door merg en been. Hij keek onderdrukt-beteuterd en gaf vervolgens een perfect beeld bij het woord "afdruipen". En daar kan ik niet tegen. Ik ging - om maar even een beschamende bekentenis te doen - bijna met die arme Jurjen meehuilen.
Daarna heb ik op Twitter gezegd dat Jurjen mijn Foster Parents homo mag worden, waarop meteen iemand  mij daarbij wilde ondersteunen, wat we samenvatten onder de noemer: "Homo-co-care".

Zondag
Aanstaande zondag maken ook Martin en Henk hun keuze bekend. Ik hoop van harte dat Martin voor Wilma kiest, want die Swaen trek ik nauwelijks nog. Haar hoofd, haar stem, haar doen en laten: het staat me allemaal tegen.
Over Henk ben ik immer tamelijk meningloos.

Zo. U bent weer bij.

Geen opmerkingen:

U Zei?! - Deel 36

De laatste maanden verzamelde ik weer heel wat verhaspelingen. Hierbij de nieuwe lijst. Om de donkere dagen en de gedeeltelijke lockdown wat...