maandag 24 januari 2011

Boeren en vrouwen: sabotage

Zo. Dat was me de BZV-avond wel. Die Richard. Ik mocht hem al niet en ik was van plan om hem dood te zwijgen hier op mijn blog, maar nu heeft hij sabotage gepleegd, dus hij laat me geen keuze: ik moet hem er virtueel van langs geven.

Ik vind het walgelijk.
Ik vind hèm sowieso walgelijk. Of nou ja, eng. Maar wat hij nu toch geflikt heeft... Kijk, je hebt een programmaformat en je committeert je daaraan, lijkt me. Richard niet. Richard heeft er gewoon zijn eigen twist aan gegeven en de hele boel op stelten gezet.

Wat er gebeurde
Blijkbaar krijgen de boeren voorafgaand aan de logeerweek de telefoonnummers van de dames van hun keuze. Ik heb nog nooit gehoord van een boer die daar iets mee deed. Misschien dat er eens eentje is geweest die zo galant was om te vragen naar dieetwensen ofzo, maar verder is mij niets bekend van telefoongesprekken.
Richard heeft gisteravond opgebiecht dat hij met Heidy heeft gebeld en dat hij tussentijds met Annemieke heeft afgesproken. Na die afspraak had hij kennelijk zijn keuze al gemaakt: Annemieke was de vrouw waar hij naar zocht. Wat lullig is voor Heidy en Susan, want die deden dus voor spek en bonen mee, maar wisten zij veel? Nee, zij werden in de waan gelaten. Ik heb met ze te doen, want Susan was dus echt gecharmeerd van die engerd - ondanks de hier en daar wat moeizame communicatie. Die arme Heidy werd gisteren al helemaal op het verkeerde been gezet toen Richard haar in de stal eens stevig in de armen nam en ook nog eens een kusje gaf. Die dacht waarschijnlijk dat ze gebakken zat.

Maar nee dus! Want Richard pakte zijn moment met Annemieke, lekker op de trekker, en deelde haar toen maar meteen zijn conclusie mede: zij werd het. Die andere twee konden wel ophoepelen. Nou, fraai is dat.

Wat ik ervan vind
Als die Richard een kerel was geweest, dan had hij het netjes gespeeld. Dan was hij meteen eerlijk geweest. Dan had hij Heidy en Susan helemaal niet in de waan gelaten dat het 'zin' had om op de boerderij te komen. Dan had hij de hele show niet opgevoerd. Het is zó laag wat hij gedaan heeft! Een beetje misbruik maken van hun vertrouwen, hoe durft ie! En als ik Annemieke was, dan zou ik nu ook wel klaar zijn met hem. Goed, tegen haar is hij dan misschien eerlijk, maar ze weet wel meteen wat voor vlees ze in de kuip heeft. Een leugenachtige draaikont die de zaakjes maar al te graag naar zijn hand zet. Bah!! Een eikel die zijn zin doordrijft en zich niets aantrekt van de regels en het spel. Wat denkt hij nou, dat hij de koning van de wereld is?

Ik denk dat het heus wel vaker voorkomt dat er op een gegeven moment al een keuze gemaakt wordt terwijl er nog meerdere vrouwen op de boerderij zijn. Maar dan worden die andere vrouwen niet zo ongenadig buitenspel gezet als hier nu gebeurt. Dan worden de opties wel onderzocht, dan wordt er nog wat gewikt en gewogen. Want zoals Annemieke ook terecht opmerkte: "Wat weet je nou van mij?"

En verder...
Verder stuurde Annemarie de brave, achteruitzuchtende Johannes naar huis. Hoe zij haar keuze maakte blijft een raadsel - maar misschien had hij bij het kennismakingsspel toch voor zwartbont moeten kiezen en niet voor roodbont. Dat Annemarie niet van plan is om te gaan knipogen of flirten weten we inmiddels wel. Harrie en Adriaan voeren inmiddels diepere gesprekken met elkaar dan met Annemarie, dus wie weet ontstaat er straks nog iets moois tussen hen. Het is flauw om te zeggen, maar Annemarie heeft er duidelijk geen kaas van gegeten.

Volgende week in BZV
Ik hoop dat er wat ass-kicking plaats gaat vinden. Dat Susan, Heidy en Annemieke gezamenlijk héél hard Richards ass kicken, dan vooral. Op het eind zagen we de blauwe Volkswagenbus ook al to the rescue komen, dus wie weet kan Yvon met haar kleuterlaarsjes ook nog een beetje meeschoppen.
En dan hoop ik dat Richard moederziel alleen op zijn megaboerderij achterbljft. Voor altijd.

Dat zal 'm leren.

4 opmerkingen:

Unknown zei

Ik ben ook helemaal voor zwartbont, dus iemand die roodbont kiest.... eruit!!!!!!

Anoniem zei

zie toch liever kippen!

Vriendin M. zei

Had ik dus tóch moeten kijken!

Saskiaz zei

Achteruitzuchtend? :-D
Goed woord, ik weet niet of ik het helemaal snap, maar, goed woord.

En verder, Richard maxima (haha) culpa, maar ook Annemiek heeft vals gespeeld. Beide worden wat mij betreft gediskwalificeerd, en dan krijgen Susan en Heidy de boerderij. Lijkt me wel zo fair.

U Zei?! - Deel 36

De laatste maanden verzamelde ik weer heel wat verhaspelingen. Hierbij de nieuwe lijst. Om de donkere dagen en de gedeeltelijke lockdown wat...