zaterdag 29 januari 2011

U zei?! - deel 4

Ik heb weer goed om me heen geluisterd de laatste tijd. En ik heb me afwisselend verbaasd en verkneukeld. Wat doen sommige mensen de Nederlandse taal toch zinloos geweld aan hè? Ik heb weer een lijstje voor u:

"Dat moest hij ter plekke uit zijn losse mouw schudden."

"Het is voor de inwoners van R. van belang dat zij levensvatbaar blijven."

"Dat is wel een beetje boter na de vis."

"Uiteindelijk wil je iemand zien die vol overgave een stukje van zichzelf in een gerecht stopt."

"Het was brood noch vis."

"Nou, toen begon het lampje bij haar ook wel te rinkelen."


"Heb je een probleem met je Internet Exploder?"

"Dat gaat allemaal automatistisch."

"Dat staat me niet raar in de ogen te zien."

"Daar werd ik echt ontoepasselijk van."

"Hij klapt al langer met dat zweepje."

"Ze sturen je toch altijd met een kluitje in het bos." (Dixit Youp van 't Hek)


"Ik vind dat echt onzin van de onderste plank!"

"Je zit alleen je tijd uit te dooien."

"De tranen liepen over m'n ogen."

"Dan wordt alles over één kam gegooid."

"Ik stond op mijn knieën te knikken."

"M'n hart gaat sneller stromen."

"...als iemand anders met de prijs gaat strijken..." (Dixit Philip Freriks bij het Groot Dictee)


"Je krijgt het ook maar zomaar in je neus geboord."

"Een nieuw jaar staat voor de boeg."

"Vraag even of ze een vorkje willen mee-eten."

"Ik zal het voor deze keer door de ogen zien."

"Vanaf drie weken geleden ben ik zelf keuzes gaan laten maken." (Dixit Ben Sandors)


"Ze hebben van oude wijn een bijzondere nieuwe zak gemaakt." (Dixit Ruud de Wild)

"Ze was in elk geval jonger dan haar oudere zus."

1 opmerking:

Anoniem zei

Een collega had het een keer over "tussen wal en sloot raken".

U Zei?! - Deel 36

De laatste maanden verzamelde ik weer heel wat verhaspelingen. Hierbij de nieuwe lijst. Om de donkere dagen en de gedeeltelijke lockdown wat...