maandag 2 november 2009

Boer d'amour: een avond in sms'jes

Er is gekust.
Maar dit was niet echt De Zoen waar ik op hoopte. God allemachtig, wat een laf, slap aftreksel van een gepassioneerde zoenpartij was dit. Terwijl het best had gekund hoor, een liefkozend potje tongen. Het zat er zó dik in! We (vriend P., vriendinnen E. en M. en ik) zaten er elk in ons eigen huis helemaal klaar voor. Maar het gebeurde dus niet.

Ik heb het over boer Hans en zijn Audrey. Die deden buikvlinderbekentenissen naar elkaar. Dat het kriebelde. Dat ze elkaar leuk vonden. Waarop ik naar vriendin E. sms’te: “Waarom kust hij haar nou niet?!?” Binnen de minuut kreeg ik een sms’je van vriendin M.. De inhoud luidde: “Zoenen, zoenen, zoenen!! Aargh!” en E. sms’te terug: “Snap ik ook niet! Kerels!!” Daden zeggen soms meer dan woorden, maar – zoals M. terecht sms’te: “Niet bij BZV”.

Afijn. Hans en Audrey verkeken hun kans en Jo – de onwetende afgewezene – kwam met een lading gerbera’s de amoureuze setting verstoren. Weg kusmoment. Weg passie.

Ondertussen op de boerderij van Wim.
Cynthia bekende ‘er niet klaar voor te zijn’. Dat kan. De schat luisterde wel met gepaste dan wel gespeelde belangstelling naar het gezwets van Astrid, die ook al kriebels in haar buik had en stond te popelen om dat aan Wim te vertellen. Vervolgens stelde ze dat uit, sprak ze over de kapotte auto van Wim alsof het over een dode ging (“hij staat er mooi bij”), en toen kwam dan toch het gesprek, waarin Astrid en Wim hun gevoelens jegens elkander uitspraken. En toen.
Nou.
Toen.
Toen boog Astrid zich voorover, kusten zij en Wim elkaar vluchtig op de lippen, en dat was dat. Een anticlimax.

Sms van vriend P.: “Daar wastie, snel en kort, de 1e kus”. En ik sms’te naar M.: “Nou, dat was ook niet de zoen die ik in gedachten had. Tsssk.”

Volgende week de grande finale, waarin Jos voor Dycke gaat kiezen en Wim voor Astrid en Hans voor Audrey, dat weten we al. Wietse gaat denk ik voor Neeltje (zei hij nou in het voorstukje dat hij helemaal verliefd was? Ik hoorde die opmerking, maar keek op dat moment niet, zodat ik niet weet uit wiens mond dat kwam). Peter gaat hopelijk voor Saskia. Zo niet, dan heeft hij de eerste relationele twist al te pakken, want Hanneke vindt het vast niet tof dat hij over haar zei: “Houd je bek en eet die bak leeg.“ Want dat zei hij, achter haar rug om.

Dat vond ik mooier dan het hele kusgebeuren.

Geen opmerkingen:

U Zei?! - Deel 36

De laatste maanden verzamelde ik weer heel wat verhaspelingen. Hierbij de nieuwe lijst. Om de donkere dagen en de gedeeltelijke lockdown wat...