vrijdag 7 augustus 2009

Travelling is only glamourous in retrospect

Het is me gelukt om Canada weer te verlaten. Het was erg lastig om de immigratie te vinden op het vliegveld, maar ik heb het voor elkaar gekregen en toen ik het formulier had ingeleverd zei de meneer: "Okay, you can go to your plane now." Dus dat heb ik toen maar gedaan.

Er heerste een radiostilte hier. Dat had er vooral mee te maken dat ik vol overgave van mijn vakantie aan het genieten was. Na Ottawa ben ik naar Montréal gereisd en daarna terug naar Toronto. De laatste tijd heb ik alleen doorgebracht, omdat E. andere plannen had. Het was goed op die manier.

Voor de doorgewinterde reiziger klinkt het misschien een beetje suf, maar ik ben trots op mezelf. Trots dat ik alleen gereisd heb, dat het me allemaal gelukt is en dat ik het zo naar mijn zin heb gehad. Zeker omdat ik het zonder mijn lenzen moest redden, wat toch wel een uitdaging an sich was. Maar het viel mee, het leed is beperkt gebleven tot een struikelpartij her en der. Dus ik kan dit. Ik kan het zelfs zo goed dat ik het vaker wil doen. Ik heb er veel positiefs van opgestoken.

De terugvlucht verliep voorspoedig. We hadden wind mee, dus ik was een uur te vroeg op Schiphol. Helaas heb ik niet kunnen slapen, hoe hard ik dat ook probeerde. Een slaaphouding vinden is niet zo lastig, je moet jezelf gewoon opvouwen tot een soort krakelingvormig iets. Het nadeel daarvan is wel dat je met je neus gevaarlijk dicht bij je kont ligt.
Hoe dan ook, mijn biosysteem vond het geen tijd om te slapen.

Datzelfde biosysteem is nu wel behoorlijk in de gloria, dus ik ga straks toch maar even slapen.

Het was een fantastische reis. Er waren momenten dat ik het even allemaal niet meer zag zitten, naar keuze letterlijk of figuurlijk, maar diezelfde momenten zijn nu al voer voor de beste vakantieverhalen en -herinneringen.

Travelling is only glamourous in retrospect, stond op de muur in het laatste hostel. Wat mij betreft is dat de grootste waarheid van deze vakantie. Je kan beter op reis zijn en af en toe een rotmoment hebben, dan voor altijd jezelf het verwijt maken: "Stomme kut, was dan gegaan".

I did it.

4 opmerkingen:

Tanja zei

Ik ken dat gevoel van "helemaal zelf gedaan". En het is erg lekker.
Welkom thuis!

Unknown zei

Welcome home! You did it!
Been there, done that and it feels great!

Speak soon...
Enjoy your jetlag ;)

UB47 zei

Of, zoals onze nieuwe huis-goeroe Daniël Lohues het zo prachtig weet te verwoorden:

Ie moe' niet bange wee'n veur hoe de wind soms stiet
Angst is mar veur eben, spiet is veur altied!


Welkom terug, moid!

Anoniem zei

Annelies,
Na lange tijd weer eens op je weblog gekeken en genoten van je schrijfstijl. Hoe staat het met de aankoop van een huis?
Groet, Wim

U Zei?! - Deel 36

De laatste maanden verzamelde ik weer heel wat verhaspelingen. Hierbij de nieuwe lijst. Om de donkere dagen en de gedeeltelijke lockdown wat...