vrijdag 21 augustus 2009

Schijtbeesten

Iedereen kent het onsterfelijke kinderboek Pluk van de Petteflet wel, toch?

Het zou zomaar kunnen zijn dat ik in de Petteflet woon. In het huisje waar Pluk behoort te resideren met zijn geliefde kakkerlakvriendje Zaza.

Op een bepaald moment annexeert mevrouw Helderder het huisje van Pluk. Ze maakt er haar naaikamertje van. Gewoon, met een naaimachine en lapjes en knoopjes. 't Is een kinderboek hè. Pluk is in- en intriest, maar zijn altijd behulpzame dierenvriendjes verzinnen een oplossing. Karel met de Houten Poot, zeemeeuw van het type 'grote bek, klein hartje', schakelt al zijn broers en neven in en belaagt mevrouw Helderder. Elke keer als ze uit het torenkamertje komt, vallen ze haar aan. Niet zonder resultaat: op een gegeven moment ontvlucht mevrouw de torenkamer (met een vergiet op haar hoofd en een vlag in de hand ten teken van overgave).

Ik word ook geteisterd door meeuwen. En voor het eerst van mijn leven voel ik iets van begrip voor en compassie met mevrouw Helderder. Eerst was het gewoon irritant, die klerebeesten krijsten met 's ochtends vroeg wakker en op woensdag, als de vuilnis wordt opgehaald, deden ze een soort afvalrace met vuilniszakken door de straat. Heel vervelend, maar ja, leven en laten leven.

Maar nu! Vannacht heeft één van die kutbeesten via het open raam ín mijn huis gescheten! Vreselijk smerig, zo'n meeuwenflats langs het raamkozijn en op de vensterbank. En veel ook! Ik ken het kakgedrag van de meeuw niet zo, mar ik dacht serieus even dat deze meeuw een vuilniszak te snorren moet hebben gehad waar een doosje laxeerpillen in zat.

Uiteraard is alles inmiddels opgeruimd. Mijn haat jegens de meeuw heeft nog grotere vormen aangenomen. Als er nu een besmettelijke en zeer dodelijke meeuwenziekte zou uitbreken, dan zou ik daar geen probleem mee hebben. Graag zelfs.

Misschien ten overvloede, maar even voor de duidelijkheid: ik bén mevrouw Helderder niet! Maar écht niet! Dus laat me met rust!!

Noot voor de gemeente Den Haag
Ondergrondse vuilcontainers? Valt daarover te praten?

Geen opmerkingen:

U Zei?! - Deel 36

De laatste maanden verzamelde ik weer heel wat verhaspelingen. Hierbij de nieuwe lijst. Om de donkere dagen en de gedeeltelijke lockdown wat...