maandag 21 januari 2019

U Zei?! - Deel 31

Om te zorgen dat er toch wat te lachen valt op Blue Monday hier weer een nieuw deel U Zei?!
Deze keer is er iemand die zich kennelijk in een nogal benarde positie bevindt, een aanbod dat ik maar wat graag afsloeg, wonderlijk politiewerk en zelfs Queen Elizabeth komt aan bod.

"Ik heb geen zin om dat nu allemaal weer op te ratelen."

"Queen Elizabeth zit toch toch ook al meer dan een halve eeuw op d'r kroon."

"Hij kijkt alsof de dood hem op de voeten zit."

"Dat heeft hem over de klif gejaagd."

"Dat heeft hem dit jaar al vaker de nek omgedraaid."

"Nou, en ik wilde weten wat ze ging doen, dus ik zat helemaal te biologeren!"

"Wij zoeken voor ons team voor zes maanden een secretaresse met mogelijkheid tot verlenging."

"Ze steken alleen ergens geld in als ze er winst op kunnen verdienen."

"De politie heeft een dood lijk aangetroffen."

"Als je je ongezout wil laten ventileren mag je me altijd bellen."
(
sinds ze dit zei neem ik voor de zekerheid niet meer op als zij belt...)

"Dat gaat als een mes door een warm pakje boter."

"Fietsendief op heterdaad aangehouden."

"Je bent nu gewoon aan het prikken in een zere wond!"

"Daar moet ik nog even mijn tanden op knarsen."

"Dan vis ik straks overal buiten de boot!"

"Het klinkt misschien een beetje zwart-Gallisch..."

Kandidaat bij 2 voor 12 komt niet op een naam:
"Misschien schiet hij me straks nog in mijn hoofd."

"Ik ga er even over broeien."

"De taart moest er als een wiedeweer in!"

"Deze situatie is natuurlijk nog niet verre van ideaal."

"...en dat is in dit verband de beste gemene deler."

"Je slaat de boot nu echt volledig mis."

"Daar klopte geen zak van, dus ik heb hem eens goed de oren aangeveegd!"

"Dit is echt met een mug op een olifant schieten!"

"Hij deed erg zijn best en gooide álles uit de kast wat hij in huis had."

"Misschien kan hen nalatenschap worden verweten."

"Het is een kwestie van in je vingers knippen en je hebt de belastingaangifte."

"Dat schud ik dan even uit de losse mouw."

"Wij hebben die lengte van dagen niet."

Geen opmerkingen:

U Zei?! - Deel 36

De laatste maanden verzamelde ik weer heel wat verhaspelingen. Hierbij de nieuwe lijst. Om de donkere dagen en de gedeeltelijke lockdown wat...