dinsdag 23 oktober 2018

U Zei?! - Deel 30

Mijn U Zei?!-lijstje is inmiddels beroemd en berucht. De beroemdheid blijkt uit de vele tips die nog altijd binnenkomen (waarvoor dank), de beruchtheid uit het feit dat sommige mensen bang zijn geworden van mij en mijn lijst. "Ik durf niks meer te zeggen in jouw bijzijn", werd me laatst voor de voeten geworpen. Ik heb het met de persoon in kwestie op een akkoordje weten te gooien: mocht hij/zij verbaal van de weg raken, dan blijft dat tussen ons. Andere mensen spaar ik door alle U Zei’tjes in principe anoniem te plaatsen.

In deze nieuwe editie: medische missers, middelenmisbruik, oneigenlijk gebruik van ledematen en de ultieme saaiheid.

“Daar kunnen we wel een handje hulp bij gebruiken.”

“Ik heb dat ook maar zomaar in mijn maag gespleten gekregen!”

“Maar wie is dan de doodgeverfde winnaar?”

“Als ik te lang in de zon zit verbrand ik levendig!”

“Er stonden wel wat vingerfoutjes in die tekst.”

“Dat is toch doodverwekkend saai!”

“…en dat gaat zó soepel, zonder dat ik naar een kluitje in het riet hoef te zoeken!” 


"Ik heb intern al wat visjes uitgegooid."

“Deze overwinning is de krent op de taart.”

“In mijn conceptie ligt dat anders hoor.”

“Die heeft dat kastje compleet aan Filistijnen geslagen.”

“Stef Blok probeerde de lucht uit de kou te nemen.”


Beller op de radio zingt het Wilhelmus:
“Een prinse van Oranje ben ik vrij ongeveerd…”

“Ik ben niet iemand die hoog van stapel blaast.”

“Met die mensen is geen ding te zeilen!”

“Je moet wel langer kijken dan je neus ver is.” 


"...en hij zat natuurlijk weer met zijn kont in de krib."

"Hij had zich weer eens een kraag in zijn nek gezopen."

“Ze werkt keihard, en dan krijgt ze nóg de boeman toegespeeld.”

“Naar het luidt is hij nog in die bar geweest.” 


"Je kunt je een ons roepen, maar dat gaat niet werken."

"Ja, ik ga nu op iedere korrel zout leggen."

“Mogen we even een glimpje werpen in de slaapkamer?”

“Je mag niet autorijden als je een paar van die pillen achteroverdrukt.”

“Ik heb de arts even gesproken toen ik net een kwartier uit de narcose was, en toen stond ik nog stijf van de heroïne.”


Samenvattend (in andermans woorden): “Daar zakt je klomp toch van af!”

Geen opmerkingen:

U Zei?! - Deel 36

De laatste maanden verzamelde ik weer heel wat verhaspelingen. Hierbij de nieuwe lijst. Om de donkere dagen en de gedeeltelijke lockdown wat...