maandag 19 januari 2015

BZV - vier schoolreisjes en een uitje van de Zonnebloem

In mijn BZV-WhatsApp groep zijn gisteravond in een uur tijd 175 berichten gewisseld. En dat terwijl een kwart van de leden niet meedeed. Er was dan ook veel wat becommentarieerd moest worden. De dagdates leken nog het meest op schoolreisjes. Een dierentuin, iets met rolschaatsen, circusactiviteiten en een denkspelletje. Alleen de bejaardensoos van Geert viel uit de toon - hun dagje uit leek meer op een frivool uitstapje van de Zonnebloem.

Eerst maar even dit
Ik wil liever niet over Geert schrijven. Geert Wimde niet meer, maar ik werd toch ontzèttend onpasselijk van hem. Ik wil graag dat iemand Geerts strafblad opduikelt zodat hij uit het programma geknikkerd kan worden. Dat wil zeggen: ik kan niks bewijzen, maar ik vind het typisch iemand om een strafblad te hebben wegens ongewenst frunniken.
Hij wilde ruiken, en voelen hoe ze voelen, en proeven en hij wil getemd worden.
Ik wil vooral een teiltje om te braken als ik hem zie.
Dus ik negeer hem even, oké? Tenzij er echt iets gemeld moet worden natuurlijk, maar in principe worden mijn blogs Geert-vrij.

Even een domperidonnetje pakken en dan schrijf ik verder.
(...)

Denk je dat de grond van Artis... 
Theo kan de 'z' niet zeggen. Daarom ging hij in de dierentuin "sjeekoeien voeren" en vertelde hij dat een gewone koe "sjevenhonderd kilo" weegt. Bij het te water gaan greep hij meteen de hand van Martine.
Al snel kwamen we erachter dat Theo wel te werk gaat met een goed uitgedokterde strategie. Zoals hij zelf zei: "Af en toe kijk ik en dan zie ik wat." BRILJANT!!

Enfin.
Om het basisschoolgehalte in stand te houden vertelde Theo dat hij altijd bij zijn moeder eet.
49 jaar oud en altijd bij je moeder eten. Als ik daar had gezeten was ik gillend weggerend. Twee van zijn dates deden dat ook - nou ja, niet gillend, maar ze haakten wel af. En dat resulteerde erin dat Theo niet hoefde te kiezen wie er komen logeren: Ria, Nancy en Sandra bleven over en startten direct hun strijd.
"Ik heb er zin an", zei Theo.
"Wij ook!" zei een van de dames.
"Spreek voor jezelf", katte een ander.
Het wordt daar vast heel gezellig.

Tip tap top... 
Over naar Bertie, die niet kan versieren. Dat zei ze zelf en dat zagen we ook. "Ik heb het nog nooit gekund. Dat is het probleem", lichtte ze toe.
De date begon in een escape room. Bertie deed niks anders dan observeren hoe haar dames het aanpakten. Het ging goed, want ze konden ontsnappen. Om vervolgens in een kookstudio verder te moeten hannesen.
Bertie heeft geen strategie. Ze zou naar eigen zeggen "Gwoah-sh" moeten doen, maar dat vindt ze moeilijk. Katherine heeft wel een strategie: die verhoogde het basisschoolgehalte met een uit de hand gelopen poeziealbum. Ze dacht dat dat een slimme zet was.

Mensen, even serieus nu. Iedere zichzelf respecterende volwassene moet zich bij het daten verre houden van prittstiften, scharen, prikblokken, origamiblaadjes en wat dies meer zij. Echt. En zelfgeschreven gedichtjes met tekeningen erbij vallen óók in die categorie. Alsjeblieft zeg! Niemand, echt NIEMAND, wordt geil van fimoklei. Of van fröbelrijmpjes. En: NIEMAND (echt niemand!) wil een vrouw tegen wie je om de haverklap moet zeggen dat haar tekening echt héél mooi is.
Niemand dus. Heeft u dat?

Wat dan toch gek was: Knutsel-Katherine mag komen logeren, samen met Ciska en Esther.
Ik vrees dat ze volgende week een theemuts gaat punniken.

Het brugklasfeestje 
Hier een treffende samenvatting van het eerste deel van de dagdate van Tom:

Daarna kwam er een soort bingo met cliché's: er werd gezocht naar humor, en spontaniteit, maar wel je eigen ding kunnen doen, en BLA BLA BLA.

Vervolgens mochten de dames Tom dronken voeren. Ze mochten allemaal een cocktail voor hem maken en die cocktail moest iets zeggen over wie zij zijn. Afgaande op de cocktails waren zijn dates respectievelijk tropisch, met passie, van alles, mysterieus en oer-Hollands.
Hieruit trok Tommie zijn conclusie en vroeg hij Lotte, Rimke en Leonie te logeren. Wat opvallend was: Fermke [sic] mocht dus niet mee. Daarom denk ik dat hij vorige week tòch Harmke had willen kiezen.
Sneu hè?

Hooggeëerd publiek! 
Jan had een dagje in het circus. Ik vind Jan steeds leuker, ondanks zijn oudemannenbril.
Ze moesten een evenwichtsoefening doen. Jan zei: "Als je boven staat is het best een eindje naar beneden." Maar hij coachte zijn meisjes er goed doorheen.
Daarna mochten ze elkaar letterlijk versieren, want ze gingen iets met clownerie doen. De beroepsclown die hen hierbij kwam ondersteunen herinnerde mij eraan dat sommige mensen doodsbang zijn voor clowns. Need I say more?
Na alle  Bassie & Adriaan toestanden praatten ze nog wat na en kwam het gesprek op tatoeages. Bijna alle dates hadden wel een tattoo, en Jan biechtte voor de camera op dat hij er niet zo van houdt als mensen 'hun lichaam vol kalken met van alles".

Wat opmerkelijk was: Laura - de Texelse date - werd afgewezen. Terwijl ik echt op haar gokte. Nu moet ik daar meteen bij zeggen dat ik blij ben dat we niet nog weken met haar opgescheept zitten, want ze werkte me op de zenuwen.
Hoe dan ook, Marieke, Vivian en Rianne mogen wèl naar de boerderij komen. En Rianne is jarig in de logeerweek! Ik ben heel benieuwd of dat nu eindelijk eens een beetje leuk wordt opgepakt. Herinnert u zich Adriaan? En Patrick? Die hadden heus geen leuke logeerverjaardag.

Het Grote Logeren
Volgende week gaan we kijken hoe het verder gaat. Ik ben verschrikkelijk benieuwd! Ik verwacht gezelligheid bij Jan, stuitende onhandigheid bij Theo en een enórme concurrentiestrijd bij Tom. En ik hoop dat Bertie die domme doos van een Katherine zo snel mogelijk van haar erf bonjourt.

We zullen zien.

Geen opmerkingen:

U Zei?! - Deel 36

De laatste maanden verzamelde ik weer heel wat verhaspelingen. Hierbij de nieuwe lijst. Om de donkere dagen en de gedeeltelijke lockdown wat...